ETYKA
Model biznesowy firmy Servier, oparty na byciu zarządzaną przez organizację non profit, nakłada na spółkę szczególne zobowiązania jeśli chodzi o etykę i transparentność działania. W relacjach z interesariuszami firma kieruje się deklarowanymi i wyznawanymi wartościami, które zakładają odpowiedzialne, uczciwe i rzetelne traktowanie innych. Stanowią one podwalinę etyki Grupy Servier.
W Karcie Etyki zebrane są zasady, którymi kieruje się firma w kontaktach z pacjentami, ze stowarzyszeniami pacjentów, z przedstawicielami zawodów medycznych, organizacjami ochrony zdrowia, pracownikami, partnerami, dostawcami, konkurentami, organami administracji publicznej, ze społeczeństwem i środowiskiem.
Uzupełnieniem Karty Etyki jest Kodeks Postępowania, dotyczący obszarów polityki zgodności i społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszyscy pracownicy w relacjach z interesariuszami Servier muszą przestrzegać zasad ujętych w Karcie oraz Kodeksie.
ZGŁOŚ NARUSZENIE PRAWA
Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem prawidłowego i bezpiecznego zarządzania w Anpharm Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym S.A. i służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania działań w celu ich eliminowania i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych.
Jak zgłosić naruszenie prawa?
Zgodnie z naszymi zasadami etycznymi umożliwiamy swobodne przekazanie informacji o naruszeniach prawa, które zostaną zauważone przez osoby związane z Anpharm.
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY:
Za pomocą za pomocą Servier Ethics Line, platforma
Za pomocą poczty elektronicznej – na adres e-mail:
Listownie z dopiskiem “naruszenie”:
- Komisja ds. Etyki Anpharm, Anpharm Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne S.A., ul. Annopol 6B, 03-236 Warszawa
Za pomocą formularza dostępnego pod linkiem:
Kto może zgłosić naruszenie prawa?
Zgodnie z przyjętymi zasadami, zgłoszenia może dokonać dowolna osoba, która posiada informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Należy przez to rozumieć w szczególności:
- obecnego lub byłego pracownika Anpharm,
- kandydata do pracy w Anpharm, który uzyskał informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy,
- osobę świadczącą pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
- przedsiębiorcę wykonującego usługi na rzecz Anpharm,
- osobę świadczącą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej: praktykanta, stażystę i wolontariusza.
Kto przyjmuje zgłoszenie?
Zgłoszenia przyjmuje dedykowany pracownik Komisji ds. Etyki, który zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w toku obsługi zgłoszeń. W szczególności zobowiązany jest do nieujawniania informacji, które mogą skutkować ustaleniem Twojej tożsamości, osób pomagających Ci w zgłoszeniu lub osoby, której dotyczy zgłoszenie. Ujawnienie tych danych jest możliwe tylko w przypadkach określonych przepisami prawa.
Jeżeli przekażesz w zgłoszeniu dane osobowe, będą one przetwarzane przez Anpharm. Szczegółowe informacje o celu przetwarzania oraz o podstawie prawnej znajdziesz
Czy można dokonać zgłoszenia anonimowego?
Tak, zgłoszenia można dokonać anonimowo przy użyciu Platformy Whispli
Jakie naruszenia należy zgłaszać?
Można przekazać informacje o działaniach lub też zaniechaniu działania, które jest niezgodne z prawem lub które ma na celu obejście prawa w obszarze:
- korupcji,
- zamówień publicznych,
- usług, produktów i rynków finansowych,
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
- bezpieczeństwa transportu,
- ochrony środowiska,
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
- bezpieczeństwa żywności i pasz,
- zdrowia i dobrostanu zwierząt,
- zdrowia publicznego,
- ochrony konsumentów,
- ochrony prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela.
Co się dzieje ze zgłoszeniem?
- Każde zgłoszenie zostanie szczegółowo przeanalizowane przez wyznaczonych pracowników Komisji ds. Etyki.
- W ciągu 7 dni od dokonania zgłoszenia otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przekazanego na dedykowany adres e-mail, listownie lub za pomocą Whispli.
- Jeżeli zgłoszenie będzie niekompletne, będziemy kontaktować się z Tobą w celu jego uzupełnienia.
- Po wstępnej ocenie zgłoszenia, Komisja ds. Etyki przeprowadzi postępowanie, które zakończy się podjęciem decyzji o zasadności zgłoszenia. W przypadku zgłoszeń zasadnych wyda również rekomendacje o właściwych działaniach naprawczych lub dyscyplinujących w stosunku do osoby, której dotyczy zgłoszenie lub jego współpracowników, którzy dopuścili się naruszenia, oraz rekomendację możliwych działań zapobiegawczych, mających na celu wyeliminowanie w przyszłości naruszeń podobnych do opisanych w zgłoszeniu.
- O wynikach działań podjętych przez Anpharm zostaniesz poinformowany tuż po zakończeniu całej procedury badania zgłoszenia. Jeżeli postępowanie nie zakończy się w ciągu 3 miesięcy od Twojego zgłoszenia, wówczas otrzymasz informację o dotychczas podjętych działaniach i planowanym terminie zakończenia całej sprawy.
Ochrona osób, które dokonały zgłoszenia
Jeżeli dokonasz zgłoszenia za pomocą dedykowanych do tego kanałów oraz masz uzasadnione podstawy, by sądzić, że przekazywane informacje są prawdziwe w momencie dokonywania zgłoszenia i są objęte obszarami wskazanymi powyżej – wówczas podlegasz ochronie i nie możesz być niekorzystnie traktowany z powodu dokonania takiego zgłoszenia.
Osoby, które dokonały anonimowego zgłoszenia, a następnie zostały zidentyfikowane i doświadczyły działań odwetowych, kwalifikują się do objęcia ochroną jeżeli spełniają przesłanki objęcia ich ochroną.